Faceți căutări pe acest blog

marți, 7 august 2012

Privind înapoi spre luna referendumului: sondaj IMAS

Sondajul a fost efectuat între 11 şi 17 iulie, la câteva zile după votul de suspendare din parlament. În mod evident, sondajul surprinde o imagine în mişcare. Efectele campaniei de suspendare şi ale rezultatului referendumului vor putea fi măsurate abia în sondajele efectuate în august.

Asta nu înseamnă că nu se pot observa lucruri interesante:

1. Nivelul de încredere în Ponta cobora lângă cel al lui Antonescu. Dacă şi liderul PNL suferea o pierdere de încredere, puteam vorbi de o respingere a tentativei de demitere a lui Traian Băsescu - dar ştiam din sondajele efectuate în iulie că nu era vorba de aşa ceva.

În fapt, vorbim de primele efecte ale nemulţumirii faţă de guvernarea USL, prim-ministrul fiind evident cel care decontează. În mai 24% dintre români nu ştiau dacă guvernul Ponta este mai bun sau mai rău decât guvernul MRU, în iulie numărul nehotărâţilor scăzuse la 14%. Numărul celor care "nu ştiu" a scăzut şi el cu un procent. Cele 11 procente din acest paragraf au "plecat" inegal:

Cei care cred că guvernul Ponta e mai rău decât guvernul MRU: 21% (mai) -> 28% (iulie). Plus şapte.
Cei care cred că guvernul Ponta e mai bun decât guvernul MRU: 24% (mai) -> 28% (iulie). Plus patru.

Calculul de mai sus simplifică lucrurile, întrucât nu ia în calcul marja de eroare a sondajului (+/- 3%), dar dă o imagine destul de clară asupra situaţiei.

2. În acelaşi context cred că trebuie privită şi cea mai mare ascensiune în termeni relativi din acest sondaj, şi anume creşterea nivelului de încredere în Corneliu Vadim Tudor cu 82% faţă de scorul anterior (de la 8,3% la 15,1%).

Având în vedere lipsa de apetenţă a PDL/ICCD/NR spre soluţii economice sau mesaje cu impact larg în acest domeniu, una din luptele importante de la parlamentare s-ar putea duce între USL, PPDD şi PRM.

3. Traian Băsescu era pe cai mari - referendumul i-a permis să îşi exprime punctele de vedere într-un context care, dintr-un motiv, l-a favorizat. Vorbim despre procedura de suspendare, care a mobilizat oameni de partea sa.

Referendumul însă nu a modificat radical scena politică. Traian Băsescu, vârful de lance al opoziţiei, era la un nivel de încredere de două ori şi jumătate mai mic decât oricare dintre principalii lideri ai USL.

Timp de câteva săptămâni, Sociollogica va lua o pauză. În măsura în care apar sondaje interesante, ele vor fi discutate la momentul apariţiei lor.

4 comentarii:

  1. Sondaj intre 11-17 iulie.
    Irelevant pt situatia de azi.

    RăspundețiȘtergere
  2. poti face o simulare cu actualul sistem de vot pentru parlamentare ?
    desi la vot politic usl are scor mult mai mare ia ca referintza rezultatele de la locale considerand ca pd ar mai fi recuperat ceva si ppdd ar fi cu ei
    desi eu cred ca n-au recuperat nimic ba dimpotriva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Situaţia în sondaje e complicată. Am impresia că USL zace pe un balon de săpun de câteva procente bune, oameni care spun că ar vota USL dar nu vor face acest lucru. Un fenomen similar s-a întâmplat la locale.

      Lucrurile vor deveni mult mai clare pe la sfârşitul lui septembrie - începutul lui octombrie.

      Ștergere
  3. Cu tot respectul pentru tine și vrăjitorii tăi, trebuie să le spun tuturor această mărturie. Nu am văzut niciun rezultat cu ceilalți vrăjitori. Am vrut doar să vin la tine mai devreme, am primit tot ce e mai bun de la tine. Fostul meu soț nu a fost acolo de ani de zile, am mers peste tot și la alți vrăjitori pentru ajutor, dar nu a existat niciun rezultat până când un prieten nu mi-a prezentat dr. Egwali. După ce s-a făcut o vrăjie de reconciliere, am fost în cele din urmă chemat de la el. Minunile sale au făcut minuni, iar soțul meu s-a întors plin de dragoste. Este un miracol! S-a întors brusc cu flori, spunând că ar trebui să-l iert, am fost cu adevărat șocat când soțul meu a îngenuncheat cerșind iertare și că îl voi accepta. Sunt foarte lipsit de cuvinte și mă bucur că ești un Dumnezeu trimis de mine și de întreaga mea familie. Și acum sunt din nou o femeie veselă. Multumesc mult dr. Egwali. Pentru oricine caută un adevărat cerc de vrăji, contactați dr. Egwali VIA e-mail Adresă poștală. Adresa de e-mail: (dregwalispellbinder@gmail.com). De asemenea, îl puteți contacta direct pe Whatsapp la +2348122948392
    Este într-adevăr garantat

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog